Gå direkt till textinnehållet

Studenter blir mentorer för Allers chefer

Aller Media genomför ett ”omvänt mentorskap” där studenter på Hyper Island agerar mentorer åt elva av Aller Medias chefer, som ett led i förlagets digitala utvecklingssatsning.

Målsättningen är att cheferna ska bli utmanade i hur de väljer att lösa digitala utmaningar som de ställs inför genom nya idéer, nya sätt att tänka och konkreta verktyg. Eleverna på Hyper Islands digitala affärsprogram kommer under året att lotsa de elva cheferna i nya tankebanor kring digital publicering.

”Den äldre generationen har oerhört mycket att lära av den yngre nätgenerationen”, anser Anna Åkerlund, Country Manager Tailored Learning Sweden, på Hyper Island.

”Vår digitala transformation är i full gång för att ligga i takt med de förändringar som marknaden kräver av mediebranschen. Samtidigt som vi breddar våra affärer med både nya produkter och tjänster samt utvecklar vårt digitala innehåll, får vi med mentorskapet också inspiration till nya sätt att lösa utmaningar”, säger Kajsa Medin Hansen, digital chef på Aller Media.

Annons Annons
Fler avsnitt
Fler videos