Åke Persson, chefredaktör. FOTO: PROpensionären

Trots krisen – PRO-tidningen ökar annonsintäkterna

11 december, 2020

Coronakrisen Pandemiåret har slagit stenhårt mot annonsintäkterna för de allra flesta tidningar och mediehus. Men inte PROpensionären, som ökar sina annonsintäkter med drygt 1,1 miljon kronor för året.

Inför 2020 hade tidningen PROpensionären budgeterat för annonsintäkter på 9,5 miljoner kronor. Vilket man senare reviderade ner till 9,2 miljoner efter att pandemin slagit till. Nu visar det sig att tidningen ökar annonsförsäljningen i stället för att minska, under det här minst sagt

DEN HÄR ARTIKELN ÄR LÅST. LÅS UPP OCH FORTSÄTT LÄSA NU.
 
DETTA FÅR DU SOM MEDLEM ELLER PRENUMERANT
Ett urval av det bästa från webben och pappersmagasinet
Tillgång till arkiv av fördjupningar och personporträtt
Särskilt utvalda nyheter
Metodartiklar
Coronakrisen

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet




Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies