Svensk Damtidning
trycker 100 000 extra

23 februari, 2012

Prinsessan och medierna Kvällspressen gör extraupplagor - och Svensk Damtidning räknar med att öka sin försäljning av nästa nummer med 30 procent eller 30 000 ex. Rättad.

- Kommersiellt betyder det här jättemycket för oss, konstaterar Svensk Damtidnings chefredaktör Karin Lennmor.

Både hon och andra medarbetare har under morgonen blivit inringda som expertkommentatorer i andra medier.

Tidningen trycks i vanliga fall på tisdagar, men Lennmor överväger nu tidigare tryckdag.

- Som veckotidning är man lite lost i det här läget - även om vi matar på på webben lämnar vi ju helt öppet mål för kvällstidningarna.

Den sms-tjänst med en flash när bebisen fötts som tidningen tagit fram hann säljas till 10 000 personer för 20 kronor styck.

- Vi var faktiskt först med den, före både TT och Aftonbladet. Vi hade förberett allt, ett sms för en pojke och ett för en flicka, det var bara att trycka på knappen. Men vi var jätterädda för att trycka på fel knapp, säger Karin Lennmor.

Numret som publicerades vid Victoria och Daniels vigsel sommaren 2010 trycktes i 100 000 extra ex.

Kommentarer

Det finns 0 kommentarer på sidan.


Kommentera
Kommentarer på Journalisten är till för yrkesdebatt och är förhandsmodererade. Det innebär att de inte kommer att publiceras direkt. Kommentarer som innehåller hat, hot eller personpåhopp kommer inte att publiceras. Journalistens ansvariga utgivare ansvarar även för kommentarsfältet.
Prinsessan och medierna

Årets groda 2021

Alla gör fel ibland. Men en del fel är roligare än andra. Nu kan du rösta på vilken som var 2021 års roligaste groda. Sista dag för att rösta är den 14 februari. Rösta här.

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet




Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies