Gå direkt till textinnehållet
Ur Bonnier News kampanjfilm för att locka nya medarbetare.

Varslade journalister uppmanades stärka Bonnier News varumärke som arbetsgivare

Två dagar efter att Marieberg Media varslat 50 journalister om uppsägning uppmanades de att sprida Bonnier News nya employer branding-kampanj i sina egna sociala medier. ”Olycklig tajming”, säger Anna Lotsander, chef för Talent & Development på Bonnier News.

I tisdags klockan 10.30 informerade Bonnier News bemanningsföretag Marieberg Media personalen om att bolaget ska läggas ned och ett femtiotal tillsvidareanställda journalister varslades om uppsägning. Mindre än två dygn senare, klockan 09.20 igår torsdag, skickade Bonnier News kommunikationsavdelning ett meddelande till alla anställda om vikten av att stärka Bonnier News varumärke som arbetsgivare. Bonnier News uppmanade

Prenumerant eller medlem i Journalistförbundet. Logga in här:

Logga in

Läs Journalisten digitalt för 99 kronor per månad

Ingen bindningstid, säg upp när du vill.

Journalisten Plus - detta får du

  • Exklusiva premiumartiklar
  • Fördjupningar, reportage och porträtt
  • Journalistens e-tidning

Vill du prenumerera på något annat sätt. Se alla erbjudande här.

Journalistjobb

Annons
Fler avsnitt
Annons Annons för Journalistförbundets inkomstförsäkring.
REPORTAGE
Dalmar Namazi, reporter på SVT och UR:s gemensamma satsning för ungdomar - Nyhetskoll, bakom kameran.
Fullt fokus på Nyhetskoll för ungdomar.
Rapport från ”mellanförskapet”

Senaste numret

Omslag till Journalisten nr 4 2025.