Reklamköpen ökade i maj

8 juni, 2021

Medieinvesteringarna fortsatte att återhämta sig i maj, visar nya siffror.

Sveriges Mediebyråer redovisar en ökning för reklaminvesteringarna i en rad mediekategorier under maj 2021. Totalt rör det sig om en ökning med 50,5 procent i maj, jämfört med samma period föregående år.

Dagspress storstad ökade med nästan 50 procentenheter jämfört med maj 2020, tv-reklamköpen ännu mer och radio allra mest (+73 procent).

Även reklaminvesteringarna i fack- och populärpress ökade i maj, liksom kvällspressen, medan landsortspressen backade även jämfört med pandemivåren 2020.

Kommentarer

Det finns 0 kommentarer på sidan.


Kommentera
Kommentarer på Journalisten är till för yrkesdebatt och är förhandsmodererade. Det innebär att de inte kommer att publiceras direkt. Kommentarer som innehåller hat, hot eller personpåhopp kommer inte att publiceras. Journalistens ansvariga utgivare ansvarar även för kommentarsfältet.

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet




Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies