Gå direkt till textinnehållet

”Konsumentjournalistikens återkomst är Årets flipp”

Jonas Nordling, programledare för Publicistpodden, tycker att konsumentjournalistikens återkomst är Årets flipp.

Årets scoop: ETCs bryggavslöjande.

Årets flipp: Konsumentjournalistikens återkomst. Även om det är trist att det behövdes lågkonjunktur, hög inflation och kostnadskris för detta.

Årets flopp: Den bristande bevakningen av valrörelsen och väljarnas viktigaste frågor. 

Årets journalist: Alla de redaktionella medarbetare som varje dag säkerställer att det finns journalistik att konsumera, utan att någonsin få ett pris för detta. 

Årets mörkläggare:  Alla de företag som inte släpper in journalister.  De är oroväckande många. 

Årets mediehändelse: Elon Musk tar över Twitter.

Årets nyhetshändelse: Kriget i Ukraina. 

Årets citat: ”När man går till val så säger man en sak innan valet, sen genomförs valet, så säger man en sak också efter valet.” Johan Pehrsons mångbottnade uttalande sammanfattade perfekt en förvirrad valrörelse.

Fler avsnitt
Fler videos