Gå direkt till textinnehållet

Wall Street Journal medger misstag

Murdoch-ägda Wall Street Journal, WSJ, medger nu att tidningen varit för sen med att berätta om skandalen med arbetsmetoderna på likaså Murdoch-ägda News of the World. Avslöjandet av numera nedlagda NoWs telefonavlyssning skakar hela Murdoch-koncernen.

Tidningen skriver i dag att man kunde ha gjort ett bättre jobb med den aktuella historien när man lät Rupert Murdoch ge sin version utan att ställa några tuffare frågor till honom.

WSJ konstaterar att tidningen ändrat "fokus, stil och innehåll" sedan Murdochs News Corporation tog över den för fyra år sedan. Men man förnekar att det nu på WSJ finns ett "mönster av misstag" eller en "kultur av journalistisk försumlighet" som kan förklaras av ägarskiftet.

 

Fler avsnitt
Fler videos