Gå direkt till textinnehållet

Sydsvenskan flyttar digitala medier till Dalsland

Bonnier-ägda Bink tar över affärsområdet digitala medier från Sydsvenskan. Chefen för digitala medier Camilla Jonsson har sagt upp sig och låter uppgiven på telefon.

– Det är ingen skrattfest här precis men vi har ju varit medvetna om att Bink har varit på gång under en längre tid. Men det är klart att det är tråkigt när det är definitivt.

I samband med försäljningen flyttas hela verksamheten till Åsensbruk, en liten ort i Dalsland. Digitala medier står idag för underhåll och service på sydsvenskan.se och Camilla Jonsson säger att det är kostnaderna som man vill skära ner på.

– Ytterst handlar det om att Bonnier vill kapa utvecklingskostnaderna, och då är det billigare att ha allting centraliserat inom koncernen.

De som jobbar på digitala medier idag erbjuds att flytta med till Bink och Åsensbruk men hur många som nappar på det erbjudandet är ännu inte klart.

– Nej, det har inte kommit så långt ännu. Förhandlingarna inleddes idag, det är först när de är avslutade som vi kan veta det, säger Camilla Jonsson.

Fler avsnitt
Fler videos