Gå direkt till textinnehållet

Premiär för nya SvD.se

Idag lanserar Svenska Dagbladet sin nya webb. Sajten är indelad i zoner och har ett nytt sidhuvud.

Istället för SvD står det nu Svenska Dagbladet i sidhuvudet på sajten, och typsnitt och färger är mer lika papperstidningen. Tanken är att läsaren ska känna igen papperstidningen på webben, skriver Fredric Karén, chef för SvD.se.

Den nya sajten består av olika så kallade zoner, eller block som startsidan är uppdelad i.

”Det tror vi är bra. Vi vill ha en egen identitet och vara ett tydligare alternativ. Vi vill också lyfta fram de ämnen där vi känner att vi är starka: nyheter självklart. Men också Näringsliv, kultur, opinion och resor” skriver Fredric Karén.

Annons Annons

Sajten är dock inte färdig än, avdelningar som Motor och Jobbet kommer vara på plats om några dagar. I eftermiddag chattar Fredric Karén med läsarna för att se vad de tycker om förändringarna.

Fler avsnitt
Fler videos