FOTO: Tor Johnsson

Mittmedia ökar digitala annonsintäkterna

5 juli, 2018

Mittmedias lokala digitala annonsintäkter ökar med 27 procent första halvåret 2018 jämfört med samma period 2017.

Under januari såg Mittmedia en tillväxt i den lokala digitala affären på sex procent jämfört med januari 2017. Sedan dess har ökningen accelererat och de lokala digitala intäkterna i juni är 40 procent högre jämfört med samma månad 2017. Det uppger Mittmedia i ett pressmeddelande.

”Det här visar att de insatser vi gjort för att förnya vårt erbjudande till våra kunder, och för att ta positionen som en helhetleverantör för marknadsföring inom alla kanaler på våra lokala marknader, börjar ge resultat. Det känns väldigt bra att gå på semester med de siffrorna i ryggen”, säger Staffan Lönner, företagsmarknadschef på Mittmedia.

Hur stora intäkterna var under första halvåret framgår inte av pressmeddelandet.

Kommentarer

Det finns 0 kommentarer på sidan.


Kommentera
Kommentarer på Journalisten är till för yrkesdebatt och är förhandsmodererade. Det innebär att de inte kommer att publiceras direkt. Kommentarer som innehåller hat, hot eller personpåhopp kommer inte att publiceras. Journalistens ansvariga utgivare ansvarar även för kommentarsfältet.

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet

Säg upp din prenumeration här

Grävfonden

Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies