Gå direkt till textinnehållet

Mittmedia ökar digitala annonsintäkterna

Mittmedias lokala digitala annonsintäkter ökar med 27 procent första halvåret 2018 jämfört med samma period 2017.

Under januari såg Mittmedia en tillväxt i den lokala digitala affären på sex procent jämfört med januari 2017. Sedan dess har ökningen accelererat och de lokala digitala intäkterna i juni är 40 procent högre jämfört med samma månad 2017. Det uppger Mittmedia i ett pressmeddelande.

”Det här visar att de insatser vi gjort för att förnya vårt erbjudande till våra kunder, och för att ta positionen som en helhetleverantör för marknadsföring inom alla kanaler på våra lokala marknader, börjar ge resultat. Det känns väldigt bra att gå på semester med de siffrorna i ryggen”, säger Staffan Lönner, företagsmarknadschef på Mittmedia.

Hur stora intäkterna var under första halvåret framgår inte av pressmeddelandet.

Fler avsnitt
Fler videos