Aftonbladet tappar i räckvidd

9 februari, 2018

Orvesto Expressen ökar sin räckvidd marginellt, medan Aftonbladet tappar. Det framgår av Orvesto Konsument som presenteras idag.

Expressen ökar med 0,2 procent och Aftonbladet minskar sin räckvidd med 6,8 procent. Sedan 2016 inkluderas även e-tidningsläsandet i räckvidden.

Undersökningen visar på ökningar för flera prenumererade morgontidningar. Dagens Nyheter ökar räckvidden med 5,3 procent och Svenska Dagbladet med 14,4 procent jämfört med samma tidpunkt förra året.

Av gratistidningarna är Metro den stora förloraren som tappar stort i alla sina editioner.

Totalt har de redovisade tidskrifterna 27 132 000 läsare. Det betyder att varje person läser i snitt 3,5 av de redovisade titlarna.

Hela undersökningen hittar du här.

Kommentarer

Det finns 1 kommentar på sidan.


Kommentera
Kommentarer på Journalisten är till för yrkesdebatt och är förhandsmodererade. Det innebär att de inte kommer att publiceras direkt. Kommentarer som innehåller hat, hot eller personpåhopp kommer inte att publiceras. Journalistens ansvariga utgivare ansvarar även för kommentarsfältet.
Inlagt av bertil fre, 2018-02-09 17:28
7 läsare per tidning om man kollar räckvidd VS upplaga..hur går det ihop?
Orvesto

Senaste numret

Prenumerera

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrevet

Säg upp din prenumeration här

Hatad

Ansvarig utgivare: Helena Giertta. Allt material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Citera gärna, men ange källan. Information om cookies