Gå direkt till textinnehållet

Aftonbladets digitala intäkter ökar

Aftonbladets digitala intäkter ökar medan print minskar med 100 miljoner.

Aftonbladets omsättning var 2 019 miljoner kronor år 2014, något lägre än året före (2 051 miljoner). Vinsten slutade på 237 miljoner kronor, en minskning från 387 miljoner kronor.

Intäkterna för print föll med 110 miljoner till 1 320 miljoner, medan omsättningen online ökade med 78 miljoner till 699 miljoner.

”Schibsted Publishing och Aftonbladet levererar ett jämförelsevis mycket starkt resultat sett till den allt snabbare strukturomvandlingen i vår bransch. Det ger oss möjligheter att satsa på strategiska utvecklingsområden som Aftonbladet TV och lokalannonsering där vi gjort stora investeringar under året som vi tar rakt på resultaträkningen. Vi har fortsatt en stark intäktstillväxt i onlineannonsering och i antalet läsare. 2014 nådde vi över tre miljoner läsare och tittare varje dag, vilket är en fantastisk grund för fortsatt utveckling av Aftonbladet som Sveriges primära nyhetskälla online”, säger Jan Helin, affärsområdeschef för Schibsted Publishing och publisher för Aftonbladet. 

Annons Annons
Fler avsnitt
Fler videos