Gå direkt till textinnehållet

Resumé går ner i utgivningstakt

Resumé gör om tabloiden till magasin. Liksom Veckans Affärer går de ned i utgivningstakt till en gång i månaden.

Nästa år slås Bonnier Business Media ihop med Bonnier News vilket innebär en rad organisatoriska förändringar. En av dem är att Resume går ned i utgivning från varannan vecka till månadsmagasin och gör om sin papperstidning. En annan är att tidningen flyttar till nya lokaler i området Marieberg.

Samtidigt ska Resumé nu satsa på digitala analysbrev under namnet Resumé Insikt. Breven finns i tre editioner; media, marknad och kommunikation.
Chefredaktören Johan Såthe menar att det framöver inte blir mindre innehåll i tidningen på grund av detta.

– Vårt magasin blir tjockare och vi kommer skära vårt innehåll på ett annat sätt för att se till att varje del får göra sitt jobb på bästa sätt. Det betyder till exempel att snabba nyheter och platsannonser kommer gå på den öppna webben, medan fördjupning och analyser går i våra tre analysbrev. Våra prenumeranter får också ett av analysbreven och möjlighet att köpa alla tre till ett bra pris. Magasinet tar ett steg och blir mer fördjupning. Att rapportera om nyheter i papper är inte optimalt år 2017, det vet alla, så detta blir bättre för oss, säger han till Journalisten.

Annons Annons

Flytten ser Johan Såthe fram emot.

– Sedan Anders Eriksson tog över som VD på Bonnier News har han tittat på verksamheten och beslutat att vi ska ha ett tätare samarbete framöver. Vi flyttar i april. I våra lokaler ska ju Bonnier Tidskrifter flytta in, och det finns ingen dramatik i det för oss, säger Såthe.

Den nya utgivningstakten gäller från den 16 februari.

Även Veckans affärer går från tvåveckorsutgivning till månadsutgivning efter årsskiftet.

Fler avsnitt
Fler videos