Gå direkt till textinnehållet

Rekordresultat för The Economist

The Economist Group, som bland annat ger ut tidningen The Economist ökade vinsten med 9 procent trots att annonsintäkterna i Storbritannien sjönk med 17 procent.

The Economist nådde i mars upp till sin högsta upplaga på 1 624 000, varav 1 501 000 prenumeranter av papperstidningen och 123 000 av den digitala editionen, uppger The Guardian.

The Economists chefredaktör säger i ett pressmeddelande: "Det är mycket uppmuntrande att, även i dessa svåra tider, ännu fler vill läsa oss – och är beredda att betala för det. Vi förväntar oss att de i ökande utsträckning kommer att läsa oss i digitala utgåvor, snarare än på papper, men vår huvuduppgift förblir densamma: att intressera, roa, informera och provocera dem.”

Journalistjobb

Annons
Fler avsnitt
Annons Annons för Journalistförbundets inkomstförsäkring.
REPORTAGE
Dalmar Namazi, reporter på SVT och UR:s gemensamma satsning för ungdomar - Nyhetskoll, bakom kameran.
Fullt fokus på Nyhetskoll för ungdomar.
Rapport från ”mellanförskapet”

Senaste numret

Omslag till Journalisten nr 4 2025.