Gå direkt till textinnehållet

Nytt gratismagasin i Stockholm

I helgen kom första numret av gratismagasinet Totally Stockholm ut. Det är ett magasin som riktar sig till en mogen målgrupp i Stockholms innerstad, samt till turister. Magasinet finns på en del hotell och restauranger.

– Vi har redan tidningar i Dublin och Örebro. I Örebro startade vi för 16 år sedan, i Dublin för åtta år sedan och nu var det alltså dags för Stockholm. Vi tyckte att Stockholm var redo, säger Stefan Hallenius, tidningens VD.

Totally Stockholm kommer att rikta sig till en mer vuxen och mogen publik än till exempel Nöjesguiden. Innehållet kommer att handla om restaurangbesök, utställningar och musik. I varje nummer ska redaktionen besöka en speciell gata och skriva om den.

– Magasinet ska fungera som en vägledning till ett bättre Cityliv, säger Stefan Hallenius.

Alla texter kommer att skrivas på engelska. Stefan Hallenius tycker att Stockholmarna och de som vistas i Stockholm bör kunna engelska, som är ett av våra världsspråk. Totally Stockholm kommer att finnas på 300-350 distributionspunkter innanför Stockholms tullar, främst på hotell och restauranger. 

Upplagan ligger på 40 000 exemplar och magasinet kommer att komma ut en gång i månaden. På redaktionen finns två heltidsanställda, Peter Steen-Christensen och Philip O’Connor.

 

Fler avsnitt
Fler videos