Gå direkt till textinnehållet

Modebloggar – en yta alla berörs av

Modebloggarna är en vital del av en jättebransch som omfattade 80 miljarder i fjol. De förtjänar att tas på allvar, menar Maria Soxbo, författare till en reportagebok om modebloggar.

"Ingen annan bloggkategori kommer i närheten av att engagera så många som modebloggarna. Ingen annan bloggkategori kan påverka försäljning lika mycket. Ingen annan bloggkategori får lika stor del av annonskakan. Ingen annan kategori genererar heller löner och arvoden som för dig upp i löneligan." Det framhåller Maria Soxbo i ett inlägg på Newsmill.

Soxbo har skrivit reportageboken "Dagens outfit och andra inlägg i modebloggsdebatten".

Hon framhåller att modebranschen omsatte 80 miljarder kronor i Sverige i fjol. "Ja, det handlar om yta, men det är en yta vi alla berörs av", skriver hon, och betonar att modebloggarna är en vital del av denna storabransch. De påverkar genom att bevaka, recensera och inspirera och bör tas på allvar.

Annons Annons
Fler avsnitt
Fler videos