Gå direkt till textinnehållet

Mittmedia startar nativebyrå

Mittmedia och det digitala säljbolaget Leeads startar ett gemensamt bolag för native advertising. Fokus blir digitala medier.

Bolaget kommer att sitta i Stockholm och rekryteringen är redan igång. De söker såväl en VD som nya redaktörer.

”Vi har sedan tidigare ett samarbete med Leeads och vi har vid flera tillfällen konstaterat att vårt synsätt på affärer och framtidens utmaningar stämmer bra ihop, så för Mittmedia är detta ett spännande och naturligt sätt att ta oss an en växande nativemarknad, det ligger också väl i linje med vår strategi att utveckla den digitala affären i samarbete med flera olika partners.” säger Staffan Lönner, företagsmarknadschef på MittMedia i ett pressmeddelande.

Leeads målsättning är att inom tre år vara en av landets ledande aktörer inom native.

Annons Annons

”Efterfrågan av olika nativelösningar på olika plattformar ökar snabbt och kräver ett eget fokus. Både ur ett publicist- och ett annonsörsperspektiv. Vår ambition är att vara bolaget som är bryggan mellan publicister och annonsörer och som utvecklar och anpassar de lösningar som marknaden efterfrågar. Eller det vi förväntar oss att marknaden kommer att efterfråga.” säger Matthias Sånemyr, vice VD på Leeads.

Fler avsnitt