Gå direkt till textinnehållet

Metro satsar mer på native

Metro ska satsa mer på native och content marketing. De har nu rekryterat Vivi Wallin som ansvarig för affärsområdet.

”Det känns jätteroligt att kliva in i ett nysatsande Metro. Native är ett misshandlat begrepp idag och för mig blir det viktigt att fokusera på kvalitet, vilket är det enda som leder till långsiktiga intäkter, säger Vivi Wallin i ett pressmeddelande.

Affärsområdet ska nu växa från ett team på 4 medarbetare till 12 personer innan årsskiftet.

”Native och Content Marketing har för oss blivit, och kommer fortsatt vara, en mycket viktig del av framtiden. Vi växer nu i mycket snabb takt med våra egna kanaler och har en tillväxtplan som vi arbetar med att verkställa under 2017 och 2018 vilken innefattar lanseringar av nya egna skapade produkter och flertalet förvärv. Genom att knyta Vivi till oss som ansvarig för vår native-satsning är vi övertygade om att vi bygger vår satsning med den bästa kompetensen som finns inom området, säger Tobias Axelsson, Head of Metro Digital Group.

Vivi Wallin kommer närmast från Brand Publishing som är ett dotterbolag till contentbyrån Spoon där hon startade upp företagets Native-avdelning för fyra år sedan.

Fler videos
Fler avsnitt