Gå direkt till textinnehållet

Många åsikter om nya DN

Dagens Nyheters omgörning har debatterats hela förmiddagen i Mediesverige. Och kommentarerna fortsätter att hagla in på Twitter: Hur snygg och bra är egentligen nya DN, och hur positionerar den sig mot Svenska Dagbladet?

En av alla Twittertyckare är förre TV4-chefen, nu strategi- och utvecklingschef på KF Media, Mattias Fyrenius. Han skriver på Twitter att skillnaden mellan DN och SvD nu är större än någonsin och fascineras av att tidningarnas framtidsstrateger kommit till så olika slutsatser:

"DN satsar på Stockholm och plånboksnära frågor. SvD på världen och börsen. Väldigt olika webbstrategier. Typ."

I en chatt på DN.se gav DNs publisher Gunilla Herlitz honom rätt:

"Nya DN vänder sig tydligt till alla läsare i Stockholmsområdet och till alla som är intresserade av vad som händer i huvudstaden. Svenskan riktar sig till affärsmän.(…)"

Några av alla journalistreaktioner på Twitter:

ABs Martin Aagard: =

Emanuel Karlsten: Men… WOW! är ju helt fantastisk! Kan inte sluta läsa, sluta le! Vilken redesign! GRYMT jobbat! /stolt medarbetare

Patrik Lundberg: använder punchlinen "Vi skriver om det du vill läsa". Påminner om "Vi säger det du tänker".

Jens Liljestrand: Gillar nog nya formen. Men vad fan vet jag, jag gillade broadsheet också.

Fler avsnitt
Fler videos