Gå direkt till textinnehållet

Hovet ratade Dagens Nyheter

Dagens Nyheter har inte fått någon intervju med kronprinsessan Victoria och Daniel Westling. Det har däremot Svenska Dagbladet, Göteborgs-Posten, SVT och TV4. Detta tycker DN är besynnerligt.

DN har vid flera tillfällen begärt att få en intervju med Kronprinsesseparet utan att få något svar. På Hovet säger man att de inför bröllopet har fått drygt hundra intervjuförfrågningar till Kronprinsessparet.

– Svenska Dagbladet ställde frågan redan vid förlovningen förra året. Dagens Nyheter inkom med förfrågan i mars i år, säger Annika Sönnerberg, biträdande informationschef vid Hovet.

SVT och TV4 har fått varsin intervju och en rikstidning, Svenska Dagbladet, samt en lokaltidning, Göteborgs-Posten.

Annons Annons

– GP valdes efter det landskap som Kronprinsessan är hertiginna av, det vill säga Västergötland, säger Annika Sönnerberg.

Dagen Nyheter har ännu inte fått någon plats i Storkyrkan under vigseln. Utrymmet är begränsat och det finns enligt Hovet endast ett 20-tal skrivplatser.

Fler avsnitt
Fler videos