Gå direkt till textinnehållet

Fortsatt annonsras för kvällspressen

Kvällspressens reklamintäkter störtdök med 44 procent i juni månad, jämfört med juni 2018.

Sammanlagt i år har reklaminvesteringarna i kvällspressen sjunkit med drygt 26 procent – det största tappet bland alla mediekategorier.

Det visar Sveriges Mediebyråers senaste Mediebyråbarometer. Den mäter reklamköpen som förmedlats via Sveriges Mediebyråers medlemmar.

Storstadspressen tappade också kraftigt i juni, minus 36,5 procent, medan reklamköpen i landsortspressen backade med 19 procent. De tappar också ackumulerat under året, med 22- respektive 14-procentiga tapp.

Även populärpress och fackpress har tappat mer än var femte annonskrona under året.

Profilen

”Socialreportaget finns knappt längre”

Christoffer Hjalmarsson har levt 36 dagar på gatan och suttit 30 dagar i fängelse.
Fler profiler
Fler avsnitt