Gå direkt till textinnehållet

Flera tidskrifter når högsta räckvidden någonsin

Teknikens värld fördubblade sin digitala räckvidd och ETC Magasin har aldrig nått så många i print. Orvestomätningen för tredje tertialet 2021 visar att många tidskrifter ökar sin räckvidd.

Vi Läser ökar sin räckvidd tredje tertialet jämfört med motsvarande period föregående år, och når med 64 000 sin högsta räckviddssiffra någonsin. Systertidningen Vi ökar också räckvidden jämfört med 2020, upp till 121 000.

Veckomagasinet ETC når också sin högsta räckvidd sedan starten 2014: 84 000. Samma utveckling gäller för ETCs inredningsmagasin Kloka hem som nu når 55 000. Även magasinet Skriva når sin högsta räckvidd hittills, 44 000, liksom Utemagasinet (88 000).

Tidningen Chef har hämtat in 27 000 läsare det senaste året och har nu en räckvidd i print på 146 000.

Fokus ökar med 10 000 och når sin högsta räckvidd sedan 2018, 63 000 läsare.

Magasinet Filter har tappat omkring 10 000 i räckvidd under pandemin, men har under 2021 haft en uppåtgående kurva och nådde sista kvartalet 106 000 läsare (mot toppnoteringen 115 000 första kvartalet 2020).

Bland förlorarna finns DI Weekend som tappar 25 000 i räckvidd (nu 242 000) och Ica-Kuriren som tappar 24 000 ned till 288 000.

Samtliga siffror ovan gäller print.

När det gäller digital räckvidd når flera tidningar i lifestylesegmentet sin hittills högsta siffra, även om printräckvidden tappar. Amelia når nu 296 000 läsare digitalt och 423 000 i totalräckvidd. Elle ökade sin digitala räckvidd med hela 98 000 under 2021 och når nu 398 000 digitalt och nästan en halv miljon svenskar totalt (490 000).

Femina ökar både digitalt och i print, upp till 262 000 respektive 157 000 läsare.

Teknikens värld nästan fördubblade sin digitala räckvidd, från 150 000 läsare tredje tertialet 2020, till 269 000 tredje tertialet 2021. Samtidigt låg printräckvidden stilla på 166 000.

Här finns hela Orvestomätningen att läsa.

Fler avsnitt
Fler videos