Finansliv får ny kostym
Branschmagasinet Finansliv får en ny design, och en tydligare uppdatering av materialet.
I veckan landar första numret av den omdesignade Finansliv hos prenumeranterna.
”Med en tydligare uppdelning av materialet i tidningen och en mer inbjudande form, fortsätter vi att vara magasinet för alla som jobbar i bank, försäkring och finans”, säger chefredaktör Agnetha Jönsson (bilden) i en kommentar.
Den nya formen är framtagen av Finanslivs art director Susanne Claesson och formgivaren Markus Edin.
”Det är sex år sedan magasinet gjordes om och det har hänt mycket för printprodukter på de åren. Vi har moderniserat formen och kan nu presentera vårt varierade innehåll på ett tydligare sätt”, säger Susanne Claesson.
Finansliv bevakar bank, försäkring och finans, utkommer med tio nummer per år och når 52 000 läsare. Medlemmar i Finansförbundet och FTF får Finansliv som en del av sitt medlemskap.