Gå direkt till textinnehållet

DN försvarar prenumerationskampanj

Dagens Nyheters nye marknadschef Pär Roosvall försvarar tidningens prenumerationskampanj "Tack SvD för en bra match".

I utskicket försöker DN locka SvDs prenumeranter genom att berätta om att SvD "lägger ner kulturen och avvecklar sportredaktionen". DN har fått hård kritik för att dra nytta av SvDs tuffa sparpaket. Kampanjen har bland annat kallats hånfull och oseriös av SvDs informationschef Björn Hygstedt. Men kampanjen försvaras av marknadschefen Pär Roosvall, som beställt den.

"Det här är vårt sätt att berätta att vi kommer fortsätta att ha en kulturdel och en egen sportredaktion. Att SvD sedan väljer andra vägar är en annan sak", säger han till Dagens Media.

Roosvall konstaterar att kampanjen är "ganska rakt på" och att han förstår att en del inte gillar den. "Men konkurrensen på dagstidningsmarknaden är stenhård."

Fler avsnitt
Profilen

”Socialreportaget finns knappt längre”

Christoffer Hjalmarsson har levt 36 dagar på gatan och suttit 30 dagar i fängelse.
Fler profiler