Gå direkt till textinnehållet

IDG säljer Miljöaktuellt

Bonnier köper tidningen Miljöaktuellt av IDG. Försäljningen är ännu ett steg för IDG mot att bli 100 procent digitala.

”Att sälja en bra produkt som Miljöaktuellt är aldrig lätt, men strategiskt är försäljningen i linje med IDGs utveckling mot att bli ett 100 procent digitalt och datadrivet techmediaföretag. Med Bonniers ambitioner att fortsätta utveckla sitt erbjudande inom miljöområdet är det helt rätt att Bonnier blir Miljöaktuellts nya hem”, säger Kit Gould, vd IDG Sverige i ett pressmeddelande.

IDG förvärvade Miljöaktuellt av Naturvårdverket 2007 och består förutom av tidningen även av eventverksamhet. Bonnier Business Media är också huvudägare till Miljörapporten som har liknande verksamhet som Miljöaktuellt.

"Vi kommer nu starta ett arbete med hur Miljöaktuellt och Miljörapporten kan samarbeta framöver för att tillsammans bli ännu mer framgångsrika", säger Mikael Nestius, VD för Bonnier Business Sweden AB.

Annons Annons
Fler avsnitt
Fler videos