TU tar fram publicistiskt program
Tidningsutgivarna har inlett arbetet med att ta fram ett publicistiskt program. Arbetet leds av Bosse Svensson, chefredaktör på Östersunds-Posten, och resultatet ska läggas fram för TUs styrelse i december.
Tidningsutgivarna har inlett arbetet med att ta fram ett publicistiskt program. Arbetet leds av Bosse Svensson, chefredaktör på Östersunds-Posten, och resultatet ska läggas fram för TUs styrelse i december.
– Vi vill skärpa vår roll i den publicistiska debatten och formulera en plattform för att uttrycka vad som i publicistisk mening präglar vår organisation i den nya medievärlden, säger Bosse Svensson.
I arbetsgruppen ingår förutom Bosse Svensson bland annat konsulten Anders Ahlberg, och Vestmanlands Läns Tidnings chefredaktör Elisabeth Bäck. Som externa ”inspiratörer” har TU-gruppen plockat in Göteborgs-Postens förste reporter Britt-Marie Mattsson, Rapidus styrelseordförande Jan Wifstrand samt medieforskaren Lars Nord.