Gå direkt till textinnehållet

Så bra går Bonnier News prenumerationspaket – ”Väldigt framgångsrikt”

Jakten på kvalitetsnyheter fortsätter att driva betalda nyhetstjänster, menar Alexander Lydecker, Bonnier News försäljningschef, om framgången för +Allt.

I mars lanserade Bonnier News den digitala bufféprenumerationen +Allt där läsare till rabatterat pris får del av alla Bonnier News lokala tidningar, samt DN, Expressen och flera tidskrifter. Förra veckan stod det klart att även Gota Medias titlar blir en del +Allt.

– Vi har sålt nästan 145 000 +Allt-prenumerationer fram till dagens datum, säger Alexander Lydecker, Bonnier News försäljningschef.

Är det en framgång?
– Vi ser detta som väldigt framgångsrikt. Vi lanserade Sveriges första publicistiska bundlade erbjudande i mars i år, och har på kort tid sett att detta mottagits väl på marknaden med tanke på det höga intresset.

Annons Annons

Kommer ni att fortsätta att satsa på det?
– Vi kommer absolut att fortsätta satsa på att bundla våra produkter i olika ledder och bredder. Vi har väldigt mycket innehåll och möjligheter kvar i vår utveckling framåt.

Har det, som du ser det, bidragit till att hushållen fortsätter att lägga pengar på medieinnehåll?
– Min generella syn är att det finns en hög betalningsvilja i hushållen av kvalitetsjournalistik både nationellt och lokalt. Människor söker kvalitetsnyheter och olika perspektiv, vilket driver prenumerationer och betalda nyhetstjänster. I en så snabbt föränderlig värld vi lever i, vill och behöver man vara rätt orienterad och då blir behovet av pålitlig information än mer prioriterat och viktigt, säger Alexander Lydecker.

Fler avsnitt
Fler videos