Gå direkt till textinnehållet

Resumé blir kvartalstidning

Tidningen Resumé drar ned på utgivningstakten, från och med i mars nästa år kommer magasinet ges ut kvartalsvis.

Chefredaktören Yasmine Winberg skriver på sajten att beslutet bland annat grundar sig i en läsarundersökning där 38 utvalda prenumeranter eftefrågat att man skulle sätta marknads- och kommunikationsfrågor i en samhällskontext.

"Vi tror inte att papperet är dött. Men vi tror att utvecklingen har bidragit till att det behöver fylla en annan funktion än vad just det här magasinet gör. Vi tror på mer fördjupning. Mer kontext. Och mer inspiration. En dubbelt så tjock produkt, i coffeetableformat, som förhoppningsvis ska förtjäna en plats framme på fikaborden ute på byråer, marknads- och kommunikationsavdelningar”, skriver Yasmine Winberg.

Resumé ingår i Bonnier News Di-gruppen där titlar som Dagens Media och Dagens industri finns.

Annons Annons
Fler avsnitt
Fler videos