Nytt dagligt nyhetsbrev från Journalisten
Idag lanseras Journalistens uppdaterade nyhetsbrev. ”Nyhetsbrevet blir ännu viktigare för den som vill hålla sig uppdaterad om dagens medienyheter”, säger chefredaktör Helena Giertta.
Journalisten byter leverantör för sitt dagliga nyhetsbrev. Ny leverantör är svenska företaget Ungapped. Anledningen till bytet, från amerikanska Mailchimp, är högre säkerhet och integritetsskydd samt bättre möjligheter att nå ut med Journalistens nyheter. I samband med bytet ändras typografi och logotyp för att passa bättre ihop med Journalistens nya printmagasin.
– Tidningens nyhetsarbete sker i första hand på sajten, vilket gör nyhetsbrevet ännu viktigare för den som vill hålla sig uppdaterad om dagens medienyheter, säger Helena Giertta, chefredaktör för Journalisten.
Journalistens nyhetsbrev går ut till drygt 16 000 personer och samlar dagligen ihop Journalistens alla nyhetsartiklar, debattartiklar, krönikor, ledare samt folk-nyheter. Att anmäla sig till nyhetsbrevet är gratis, medlemmar i Journalistförbundet får automatiskt nyhetsbrevet. De som sedan tidigare har Journalistens nyhetsbrev behöver inte anmäla sig på nytt.
Här anmäler man sig till nyhetsbrevet: http://www.journalisten.se/nyhetsbrev
Redaktionen