Ny färggladare form i Metro
Gratistidningen Metro har fått ny form. Första numret i ny mer färgglad kostym kom ut i morse.24-årige Per Boström, som arbetar med bland annat tidningen Att:ention, ligger bakom omgörningen.
Gratistidningen Metro har fått ny form. Första numret i ny mer färgglad kostym kom ut i morse.
24-årige Per Boström, som arbetar med bland annat tidningen Att:ention, ligger bakom omgörningen.
– Vi har försökt göra en yngre morgontidning. Den förra formen var väldigt bra, men hade tappat lite av sin morgontidningskänsla, säger Per Boström i en intervju i Metro.
Han lovar större bilder och mer dynamik och kontast i tidningen.
Innehållsmässigt ska tidningen ha olika temasidor varje veckodag. Feministsajten Salong K bidrar med artiklar på måndagar, på tisdagar blir det pockettips, på onsdagar konsumentjournalistik, på torsdagar tränings- och kostråd och på fredagar temasida om sex och relationer.
Tidningen lanserar även nya krönikörer och börjar recensera skivor.
ch@journalisten.se