NA satsar för att blistörst på webbutanför storstäderna
NA-koncernen vill bli störst på webben utanför storstäderna och förstärker webbredaktionen med tre reportertjänster, rapporterar Dagens Media.
NA-koncernen vill bli störst på webben utanför storstäderna och förstärker webbredaktionen med tre reportertjänster, rapporterar Dagens Media.
Efter utökningen ökar antalet webbreportrar på NA från fem till åtta. De ska främst arbeta på kvällar och helger.
– Vi har kört hårt på webb-tv, men nu ska vi experimentera och känna oss fram. Vi har funderat på videodebatter till exempel, säger Ulf Johansson, chefredaktör på NA till Dagens Media och uppger att NA idag har cirka 100.000 besökare per vecka.
För att bli störst bland de lokala sajterna krävs cirka 10-20.000 besökare till.
Målet för i år är att webben ska generera intäkter på 5 miljoner kronor, uppger Dagens Media.
I NA-koncernen ingår Nerikes Allehanda inklusive Bergslagsposten, Karlskoga-Kuriren och Motala & Vadstena Tidning.
ik@journalisten.se