Gå direkt till textinnehållet

Kändisjournalister får VIP-kort

Pressklubben i Journalistförbundets hus i Stockholm vill locka fler kända journalister till restaurangen genom att dela ut VIP-kort som berättigar till halva priset på öl.

Pressklubben i Journalistförbundets hus i Stockholm vill locka fler kända journalister till restaurangen genom att dela ut VIP-kort som berättigar till halva priset på öl.

Peter Ingvarsson, på PR-byrån Connect som fått i uppdrag att förändra Pressklubben, vill inte avslöja namnen eller urvalskriterierna:

– Listan är hemlig, det är egentligen bara jag som känner till den. Korten är ett försök som ska pågå fram till sommaren.

bryt

Expressens reporter Johan T Lindwall är en av dem som fått VIP-kortet.

– Jag fick ett VIP-kort för ungefär två månader sedan, men tänker inte utnyttja det eftersom jag aldrig går dit, säger Johan T Lindwall.

Han säger sig vara föga imponerad av själva PR-idén:

– De verkar ju bara vara helt desperata att få dit folk.

Korten är en del i ett försök att ”sexa upp” Pressklubben och ge restaurangen en tydligare journalistprägel. Connect har bland annat föreslagit att sortimentet av belgisk finsmakaröl kompletteras med några tjeckiska sorter och att en enklare maträtt ska finnas på menyn varje kväll. Vidare diskuterar man att förse klubben med TV-apparater som sänder nyheter och en del av lokalerna kan inredas till ett enklare pressmuseum.

bryt

– Ett annat förslag är att anordna debattkvällar om aktuella ämnen som vänder sig till en publik med en något bredare yrkesmässig förankring än Publicistklubbens. Allt syftar till att Pressklubben ska blir mer av en mötesplats för journalister, förklarar Peter Ingvarsson.

pf@journalisten.se

Fler avsnitt
Fler videos