Gå direkt till textinnehållet

Annonsmarknaden har stärkts

Annonseringen i dagspressen har stärkts under tredje kvartalet 2004, skriver tidningen Resumé. Det är kvällstidningar, fackpress och TV/radio som gynnas av vändningen.

Annonseringen i dagspressen har stärkts under tredje kvartalet 2004, skriver tidningen Resumé. Det är kvällstidningar, fackpress och TV/radio som gynnas av vändningen.

Efter en lång period av sviktande annonsmarknad vände omsättningen i reklammarknaden upp med en 7,4 procents ökning under tredje kvartalet 2004. Fackpressen ökar sina intäkter, och både TV och kommersiell radio ökar reklamintäkterna med tvåsiffriga tal, meddelar Resumé.

Kvällspressens annonsering gynnades också och har fått se ökningar under tredje kvartalet 2004. De goda tiderna har också kommit landsortstidningar och gratistidningar till del, där annonseringen har stigit. I storstadspressen däremot, som står för närmare 12 procent av annonsintäkterna, sjunker annonsintäkterna, en minskning som framför allt gäller eftertext- och platsannonser.

pf@journalisten.se

Fler avsnitt
Profilen

”Jag kan ingenting om robotar och missiler, men jag kan kultur”

För Edgar Mannheimer är det kulturen och historien som ger bäst förståelse för konflikterna i Mellanöstern.
Fler profiler
Annons

Senaste numret