Affärspressen tappar i räckvidd
Affärs- och ekonomitidningarna får allt färre läsare. det framgår av årets Orvesto Näringsliv, som mäter räckvidden för Business-to-Business-tidningarna.
Affärs- och ekonomitidningarna får allt färre läsare. det framgår av årets Orvesto Näringsliv, som mäter räckvidden för Business-to-Business-tidningarna.
Dagens Industri minskar från 288 000 till 250 000 läsare, Privata Affärer från 132 000 till 108 000, Affärsvärlden från 69 000 till 59 000 och Veckans Affärer från 84 000 till 67 000.
Relativt kraftiga tapp, alltså, för de tyngsta aktörerna på affärspressmarknaden. Även Chef, Sunt Förnuft, Aktiespararen och SvD Näringsliv minskar, om än inte lika stort.
Även datatidningarna har en fallande – eller stillastående – trend. Internet World går från 56 000 till 45 000 och PC för Alla från 149 000 till 131 000.
mj@journalisten.se