Gå direkt till textinnehållet

Uppåt för Schibstedmedier

Både Aftonbladet och Svenska Dagbladet ökar vinsten andra kvartalet jämfört med i fjor. Aftonbladet Nya medier växer snabbt och vinsten ökar från 19 till 42 miljoner.

Det visar kvartalsrapporten från Schibsted.

Nätsatsningarna fortsätter att vara succé. Förutom Aftonbladet Nya medier är det främst Blocket som ger pengar, liksom den norska söksajten finn.no. Hitta.se ger för första gången vinst.

Svenska Dagbladet ökade andra kvartalet resultatet från 15 miljoner  till 21 miljoner i år.  Aftonbladet ökade från 62 miljoner i fjor till 74 i år, trots att upplagan gått ner 4,1 procent.

Journalistjobb

Annons
Fler avsnitt
Annons Annons för Journalistförbundets inkomstförsäkring.
REPORTAGE
Dalmar Namazi, reporter på SVT och UR:s gemensamma satsning för ungdomar - Nyhetskoll, bakom kameran.
Fullt fokus på Nyhetskoll för ungdomar.
Rapport från ”mellanförskapet”

Senaste numret

Omslag till Journalisten nr 4 2025.