Gå direkt till textinnehållet

Tara och Mamabland upplagevinnarna

Bland konsumenttidskrifterna var det en väldigt skiftande upplageutveckling 2004. Bland vinnarna: Allt i hemmet, Tara och Mama.

Bland konsumenttidskrifterna var det en väldigt skiftande upplageutveckling 2004. Bland vinnarna: Allt i hemmet, Tara och Mama.

Största upplagevinnare räknat i antal exemplar var Stadium Magazine (+ 61 400), Allt i hemmet (+14 100), Tara (+13 200), Mama (+12 900) och Gör så här (+11 000).

Av skvallertidningarna minskade både Se & hör (-800) och Hänt Extra (-5 100), medan Svensk damtidning ökade (2 600). Bland dam/modetidningarna minskade Amelia (-2 800 ex), Damernas Värld (-1100) medan Elle ökade (+1100) och Plaza Kvinna med 6 700 ex. Till de yngre målgrupperna ökade både VeckoRevyn ( 2700), Solo (+8 500) och Hennes (+5 3009. Av mansmagasinen minskade Café med 100 ex, medan Slitz ökade med 100. Modemagasinet Bon minskade med 200 ex.

Av familjetidningarna redovisar alla Aller-koncernens tidningar (Allers, hemmets veckotidning, Allas, Året Runt) minus, medan Hemmets Journal ökar (+900 ex).

Störst upplaga bland konsumenttidskrifterna har Buffé (2 111 000), Vi i villa (1 980 700), Villamagasinet (1 976 500), Vår Bostad (926 700), Ikea Family Magazine (748 900) och Stadium Magazine (374 700).

mj@journalisten.se

Fler avsnitt
Fler videos