Gå direkt till textinnehållet

Sjuprocentigt annonstapp för Mittmedia

Mittmedias årsbokslut för 2016 visar ett resultat på 89 miljoner kronor. Koncernen tappade sju procent av annonsintäkterna och drygt åtta procent av prenumeranterna, jämfört med 2015.

Mittmedias resultat före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 89 miljoner kronor, att jämföra med 126 miljoner 2015. Det operativa resultatet före avskrivningar uppgår till 148 miljoner, (183 miljoner 2015), vilket ger en marginal på sju procent.

Koncernchefen Per Bowallius säger i ett pressmeddelande att han är nöjd över att man kunnat hålla uppe resultatet trots den negativa utvecklingen på annonsmarknaden.

Koncernens annonsintäkter minskade med sju procent jämfört med föregående år. Printintäkterna tappar mer: de digitala annonsintäkterna var i nivå med 2015 och radiodelen ökade sina annonsintäkter.

Annons Annons

Mittmedia tappade var tolfte prenumerant under året. Upplageintäkterna minskade dock bara med två procent, efter genomförda prisökningar.

Fler avsnitt
Fler videos