Lärarförbundets kritiserade kommunikationsstrategi klubbad
Nu har Lärarförbundets styrelse klubbat den nya kommunikationsstrategin. ”Ett bakslag”, säker Niklas Arevik, journalistklubbens ordförande.
Lärarförbundets styrelse har beslutat att införa den hårt kritiserade nya kommunikationsstrategi som kansliledningen föreslagit. I det nya styrdokumentet framgår att all medlemskommunikation ska bidra till att stärka Lärarförbundets varumärke.
– Förbundsstyrelsen tog inte hänsyn till fackklubbarnas invändning. Det är väldigt tråkigt, och ett bakslag, säger Niklas Arevik, ordförande i journalistklubben.
– Samtidigt är det tydligt att utgivarskapet ligger kvar hos chefredaktörerna och det är bra. Vi hoppas och tror att det innebär att vi kan fortsätta att arbeta som tidigare. Vi har från klubben uppmanat våra medlemmar att vara vaksamma på att de pressetiska och yrkesetiska reglerna följs.
Journalisten har utan framgång sökt en kommentar från Lärarförbundets kansli.