Gå direkt till textinnehållet

Länstidningen Östergötland såld

Centerpartiets östgötadistrikt har sålt Länstidningen Östergötland till Kurirengruppen. Ledarsidan kommer även i fortsättningen att driva en centerpartistisk linje.

Länstidningen Östergötland, som getts ut en gång i veckan, har sålts till Kurirengruppen i Sverige. Ledarsidan kommer även i fortsättningen att driva en centerpartistisk linje.

Kurirengruppen ger ut gratistidningen Söndags-Kuriren i 116.000 exemplar i Östergötland en gång i veckan. Centerpartiet säljer tidningen med motiveringen att modern tidningsproduktion kräver mer storskalighet, fler samverkande enheter och dagligt deltagande från ägaren, samt att Centerpartiets uppdrag är att föra politisk diskussion, inte att driva tidning.

Paul Frigyes

pf@journalisten.se

Annons Annons: Journalistfonden.
Fler avsnitt
Fler avsnitt
Fler avsnitt
Fler avsnitt

Senaste numret