Gå direkt till textinnehållet

Hallå där, Lars Adaktusson

…som haft premiär på sin talkshow i TV8, med endast 20 000 tittare, trots att programmet föregåtts av en aggressiv annonskampanj.TV8 har spridit affischer på offentliga platser i Stockholm, men enligt polisen har kanalen inte ansökt om affischeringstillstånd, vilket kan leda till dagsböter. Har ni affischerat olagligt?

…som haft premiär på sin talkshow i TV8, med endast 20 000 tittare, trots att programmet föregåtts av en aggressiv annonskampanj.

TV8 har spridit affischer på offentliga platser i Stockholm, men enligt polisen har kanalen inte ansökt om affischeringstillstånd, vilket kan leda till dagsböter. Har ni affischerat olagligt?

– Ingen aning. Det är en annonsbyrå som har skött kampanjen åt oss.

På affischerna står du framför en vit jättelimousine, en bil som drar två liter milen. Har du helt missat de senaste månadernas klimatdiskussion?

– Skojar du, eller? Är det här en intervju?! Som du ser så används inte bilen på bilderna. Den står still.

Vad ska du göra för att få samma tittarsiffror som i Agenda, där du hade mer än 400 000 tittare hösten 2005?

– Det här är ett långsiktigt arbete och för tidigt att dra några slutsatser. Kom igen om ett halvår.

al@journalisten.se

Fler avsnitt
Fler videos