Gå direkt till textinnehållet

Gemensam mediescen i Almedalen

Femton mediebolag och organisationer går samman om en gemensam mediescen i Almedalen.

Programmet innehåller sammanlagt 28 olika seminarier under tre hela dagar, 24–26 juni.

De som ingår i samarbetet är: Bonnier News, Iab Sweden, Journalistförbundet, Medieledarna, Medieombudsmannen, MarLaw, Reklamombudsmannen, Schibsted, Sveriges Radio, Sveriges Television, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Utbildningsradio, Tidningsutgivarna, TV4 och Utgivarna.

”Mediescenen är ett unikt samarbete och det bidrar till att vi tillsammans kan skapa flera seminarier och intressanta samtal på samma plats. Det visar på vilken styrka vår bransch har, även om många i det dagliga arbetet ju är konkurrenter”, säger Åsa Rydgren på Utgivarna som är projektansvarig för Mediescenen.

Läs mer på mediescenen.se.

Journalistjobb

Annons
Fler avsnitt
Annons Annons för Journalistförbundets inkomstförsäkring.
REPORTAGE
Dalmar Namazi, reporter på SVT och UR:s gemensamma satsning för ungdomar - Nyhetskoll, bakom kameran.
Fullt fokus på Nyhetskoll för ungdomar.
Rapport från ”mellanförskapet”

Senaste numret

Omslag till Journalisten nr 4 2025.