Gå direkt till textinnehållet

Expressen ger 50 000 för Wanja-missen

Expressen betalar 50 000 kronor till Anna Lindhs minnesfond. Detta som ursäkt för misstaget med publiceringen av en intervju med en person som felaktigt uppgavs vara LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin.

Expressens chefredaktör Thomas Mattsson skriver på sin blogg i dag att företrädare för Expressen under tisdagen träffat Wanja Lundby-Wedin för att diskutera hur man skulle "gå vidare" efter den felaktiga publiceringen.

Enligt Mattsson uttryckte Lundby-Wedin önskemål om att Expressen skulle skänka pengar till Anna Lindhs minnesfond.  Nu ska tidningen betala in 50 000 kronor till fonden.

Fler avsnitt
Fler videos