Gå direkt till textinnehållet

Digitala prenumerationer succé i Norrbotten

Norrländska Socialdemokraten och Norrbottens-Kurirens lansering av digitala prenumerationer och införandet av en mjuk betalvägg har lett till 700 fullbetalande nya digitala prenumerationer. Under hösten kommer fler digitala satsningar att genomföras, uppger Kalle Sandhammar, chefredaktör på NSD.

Norrbottens Medias satsning på digitala prenumerationer i kombination med en mjuk betalvägg har blivit en succé. Tidningarna har fått fler än 700 fullbetalande nya digitala prenumeranter, samtidigt som de befintliga prenumeranterna i mycket hög utsträckning skapat digitala konton.

Det säger Norrbottens Medias VD Erik Ranängen.

”I dagsläget har vi mer än 23 500 digitala konton, över 50 procent av våra prenumeranter har aktiverat sitt digitala konto. Vi är väldigt nöjda med utvecklingen och kommer självklart att fortsätta utveckla nya tjänster och erbjudanden”, uppger Erik Ranängen i en kommentar.

Annons Annons

De nya prenumerationerna innebär att upplageutvecklingen för NSD och Norrbottens-Kuriren är bättre än på över tio år. Papperstidningens upplageutveckling är också mer positiv än tidigare.

"Nu är det dags för 'fas 2' där vi utvecklar ny funktionalitet för att stimulera den digitala läsningen och erbjuder våra Plus-läsare ännu mera spännande nyheter. Ambitionen och målsättningen är att kunna lansera flera nyheter under hösten", säger Kalle Sandhammar, chefredaktör för NSD i en kommentar.

Fler avsnitt
Fler videos