Gå direkt till textinnehållet

SvD fick varumärkespris

Svenska Dagbladet har tagit emot Signumpriset, instiftat under 90-talet för att belöna nordiska företag som bäst förvaltar och vårdar sitt varumärke.

Svenska Dagbladet har tagit emot Signumpriset, instiftat under 90-talet för att belöna nordiska företag som bäst förvaltar och vårdar sitt varumärke.

Under 90-talet slog varumärket igenom som ledstjärna för framför allt det nya och IT/reklam/media-orienterade företag som blommade under decenniet. 1995 instiftade immaterialrättskonsulten Groth & Co Signumpriset, vilket delas ut i samband med en årlig Varumärkesdag. SvDs marknadschef Anne Britt Berentsen tog emot priset och sade då att utmämningen visar att tidningens förändring är övergripande och inte blott en markadsföringsförändring.

Motiveringen till SvD som vinnare lyder: Jubileumsvinnaren, den tionde vinnaren av Signumpriset har med en närmast revolutionerande formatförändring för några år sedan tagit tradition och historia med sig in i framtiden med inriktning på den moderna och nyfikna storstadskonsumenten. Det handlar om media och där närmare bestämt om den växande tidningen Svenska Dagbladet/SvD.

Fler avsnitt
Fler videos