Gå direkt till textinnehållet

Stampens intäkter fortsätter öka

Rörelseresultatet för Stampen Media ökade med 13 miljoner kronor under årets andra kvartal, jämfört med samma period 2020. UPPDATERAD

Stampen Media ökade intäkterna med 13 procent under andra kvartalet och fick ett rörelseresultat (EBIDTA) på 19 miljoner kronor. 

"Vi möter coronapåverkade jämförelsetal på annonssidan, vilket har gjort det lättare att växa. Med det sagt har de digitala annonsintäkterna ökat med 42 procent, vilket är en kraftig förbättring även jämfört med andra kvartalet 2019", vd säger Johan Hansson i en kommentar.

Samtidigt växte både prenumeration och distribution. Stampens titlar når nu 100 000 digitala prenumeranter, och Göteborgs-Posten har nu mer än 50 procent digitala prenumeranter.

Även norska mediekoncernen Polaris, som numera är Stampens majoritetsägare, förbättrade rörelseresultatet rejält under andra kvartalet, liksom antalet prenumeranter. Det rapporterar norska Journalisten.

Journalistjobb

Annons
Fler avsnitt
Annons Annons för Journalistförbundets inkomstförsäkring.
REPORTAGE
Dalmar Namazi, reporter på SVT och UR:s gemensamma satsning för ungdomar - Nyhetskoll, bakom kameran.
Fullt fokus på Nyhetskoll för ungdomar.
Rapport från ”mellanförskapet”

Senaste numret

Omslag till Journalisten nr 4 2025.