Stampens intäkter fortsätter öka
Rörelseresultatet för Stampen Media ökade med 13 miljoner kronor under årets andra kvartal, jämfört med samma period 2020. UPPDATERAD
Stampen Media ökade intäkterna med 13 procent under andra kvartalet och fick ett rörelseresultat (EBIDTA) på 19 miljoner kronor.
"Vi möter coronapåverkade jämförelsetal på annonssidan, vilket har gjort det lättare att växa. Med det sagt har de digitala annonsintäkterna ökat med 42 procent, vilket är en kraftig förbättring även jämfört med andra kvartalet 2019", vd säger Johan Hansson i en kommentar.
Samtidigt växte både prenumeration och distribution. Stampens titlar når nu 100 000 digitala prenumeranter, och Göteborgs-Posten har nu mer än 50 procent digitala prenumeranter.
Även norska mediekoncernen Polaris, som numera är Stampens majoritetsägare, förbättrade rörelseresultatet rejält under andra kvartalet, liksom antalet prenumeranter. Det rapporterar norska Journalisten.