Gå direkt till textinnehållet

Nöjesguiden halverar utgivningen

Den bytte nyligen chefredaktör. Nu mer än halverar Nöjesguiden sin utgivning till fyra nummer per år.

Det är Dagens Media som berättar att Nöjesguidens utgivningstakt ska gå från tio nummer per år till fyra.

"När Jenny (Nordlander) kom in som chefredaktör fattade vi ganska snabbt beslut om att vi behöver förändra Nöjesguiden för att utveckla tidningen och göra den bättre. Vi vet från våra läsarundersökningar att läsarna uppskattar tidningen, men att vi inte behöver komma ut lika ofta", säger VD Faje Gani till Dagens Media.

Det är också aktuellt med besparingar på två tjänster för sälj och marknad men eftersom tidningen till största del görs av frilansare är det ingen redaktionell personal som riskerar jobbet, enligt Faje Gani.

Annons Annons

I framtiden kommer tidningen, precis som många andra, att satsa mer på Native advertising och branded content.

”Vi vill vara lönsamma, precis som alla i branschen. Annonsmarknaden förändras radikalt och vi går mer mot native som hela branschen. Vi vill göra mer samarbeten med kvalitet, och det gör vi bättre med fyra nummer per år”, säger Faje Gani.

 

Fler avsnitt
Fler videos