Gå direkt till textinnehållet

”Månsson har fel om BLM””Månsson har fel om BLM”

I Journalisten 9/04 påstod Bonniers informationschef Erik Månsson att BLM aldrig haft så få prenumeranter som nu och att det var ett av skälen till beslutet om nedläggningen. Men det är inte sant, hävdar tidningens AD Pompe Hedengren.

I Journalisten 9/04 påstod Bonniers informationschef Erik Månsson att BLM aldrig haft så få prenumeranter som nu och att det var ett av skälen till beslutet om nedläggningen. Men det är inte sant, hävdar tidningens AD Pompe Hedengren.

– Siffrorna stämmer inte. Nu har vi 1 500 prenumeranter och 900 lösnummerköpare. När BLM lades ner förra gången hade tidningen 700 prenumeranter.

bryt

Pompe Hedengren reagerar också på Erik Månssons uttalande om att ”det finns ett starkt engagemang för BLM” inom koncernen.

– Om det finns det, varför har inte Erik Månsson eller någon annan i ledningen sökt upp oss på redaktionen för att diskutera tidningen? De har haft två år på sig.

Fler avsnitt
Fler videos