Gå direkt till textinnehållet

För många reklamavbrott i Kommissarie Späck

TV12 gjorde två reklamavbrott med åtta minuters mellanrum under sändningen av långfilmen Kommissarie Späck.

Granskningsnämnden för radio och tv fäller TV4 AB för att bolagets kanal TV12 under sändningen av långfilmen Kommissarie Späck i juli förra året bröt för reklam två gånger mellan klockan 23 och midnatt. TV4 har medgett att ett av annonsavbrotten var felaktigt placerat och ska se över sina rutiner.

Annonsmängden översteg inte den högsta tillåtna annonsmängden, däremot förekom avbrotten för nära inpå varandra. Nämnden fäller därför sändningen och avser att ansöka hos förvaltningsrätten om att TV4 AB påförs en avgift om 25 000 kronor för övertrampet.

Fler avsnitt
REPORTAGE
Dalmar Namazi, reporter på SVT och UR:s gemensamma satsning för ungdomar - Nyhetskoll, bakom kameran.
Fullt fokus på Nyhetskoll för ungdomar.
Rapport från ”mellanförskapet”

Senaste numret

Omslagsbild till Journalisten nummer 2 2025, med grävreportern Jennifer Mayer som ser ut att få en spruta med fillers injicerad i läppen.