Gå direkt till textinnehållet

Låga priser för nya prenumerationspaket

Både Schibsted och Bonnier lanserade förra veckan prenumerationspaket på koncernernas digitala nyhetstidningar och tjänster, ett slags minispotify för journalistik. De två konkurrerande erbjudandena har kraftiga prova på-rabatter, men också mycket låga ordinariepriser.

Som Journalisten tidigare berättat har Schibsted planerat för en totalprenumeration av sina digitala nyhetstjänster Aftonbladet Plus, Svenska Dagbladet, Omni samt Podme.

Samma vecka som Schibsteds paket lanserades gick också Bonnier ut med ett bundlat paket av sina digitala nyhetstjänster: Expressen, Dagens Nyheter samt över 40 lokala nyhetssajter. Via Expressen får prenumeranterna också tillgång till flera av Bonniers magasin, bland annat Teknikens värld, Mama, Sköna hem och Amelia.

Båda paketen är kraftigt rabatterade under en provperiod, men ordinariepriserna är också kraftigt nedsatta.

Bonniers paketerbjudande +Allt kostar 0 kronor de första tre månaderna och därefter 199 kronor i månaden, vilket ska jämföras med att en digital DN-prenumeration kostar 149 kronor i månaden, Expressen 89 kronor i månaden och lokaltidningsprenumerationerna som ingår ligger på 149 kronor i månaden vardera.

Schibsteds bundlade digitala erbjudande Superpaketet kostar 29 kronor första månaden och därefter 299 kronor i månaden, vilket ska jämföras med att det skulle kosta 675 kronor i månaden för att prenumerera på alla produkterna var för sig.

Fler avsnitt
Fler videos