Frilansagentur bakom ny tidning
Tidskriften Voltaire kommer i dagarna ut med sitt första nummer. Den ges ut av kraftföretaget Kraft & Kultur och har producerats av en minimal redaktion i samarbete med frilansagenturen MCM, Media Content Market.
Tidskriften Voltaire kommer i dagarna ut med sitt första nummer. Den ges ut av kraftföretaget Kraft & Kultur och har producerats av en minimal redaktion i samarbete med frilansagenturen MCM, Media Content Market.
– MCM var med från starten och hjälpte till med vinklingar och allt, säger Voltaires chefredaktör Boris Benulic.Premiärnumret, 92 sidor tjockt, producerades rekordsnabbt: från koncept till färdigt nummer på sex veckor. Voltaire, som ska komma ut med tio nummer om året, ska även i fortsättningen göras i samarbete med MCM.
bryt
Leo Gullbring är en av de frilansar som medverkar i Voltaire. Men han har lämnat MCM redan innan premiärnumret kommit ut.
– Jag tycker idén med en agentur är bra. Felet med MCM är att de utöver en fast månadskostnad tar ut en alltför hög provision.